شباب فى حوار

زائرنا الحبيب نتشرف بزيارتك ويسعدنا اشتراكك معانا فى منتدنا

منتدى الشباب

ليه...

شاطر
    جنة

ليه...

مُساهمة من طرف جنة في الخميس يوليو 01, 2010 1:33 pm

انا عرفة ان اسم الموضوع غريب وانا سماته كدة عشان فى مجموعة من الاسئلة محيرانى وارجو الرد عليها
    1-ليه ديما البنت لما يشفوها مشية فى الشارع بليل يقولوا عليها مش مؤدبة مع ان ممكن تكون مؤدبة جدااا بس مضطرة تعمل مشوار ولا حاجة ومضطرة تخرج فى الوقت دة ليه ليه....
    2-ليه مثلا لما بنت تضحك ضحكة علية مثلا اوبصوت معين يقولوا قليلة الادب ومش محترمة مع ان انا اعرف بنت صوت ضحكتها وحش شوية لأ شويتين ومع ذلك مؤدبة ومحترمة جدااا بس هية قلتلنا ان هية وخدة الضحكة دى من ماماتها ليه ليه ...
    3-ليه ديما لما البنت تحب تبئة قليلة الادب مع ان الحب دة ممكن يكون حب شريف طب انا خالتى الصغيرة كانت بتحب واحد ومع ذلك معملتش حاجة غلط ولا راحت زى البنات اللى مش محترمة وقالتله على حبها وحبها هوة كمان من غير ما يعرف انه بيحبها وفعلا اتجوزا وعندهم 3 بنات زى الشربات وعمره ما فكر فى يوم يضربها زى بقيت الرجالة اللى مش محترمة ليه ...
    4-ليه ديما بنعمل الف حساب وحساب لكلام الناس انا كنت قبل الاجازة دى بظبط مش عملة اى حساب لكلام الناس لغايت لما حسا انى فى نظرهم وحشة ومع ذلك مكنتش بعمل حاجة غلط ليه ليه ...
    ياريت تخدوا الموضوع دة بجدية شوية واى حد عنده اجابة مقنعة يرد لأن بجد الاسئلة دى محيرانى على الاخر Mad Evil or Very Mad Crying or Very sad No pale Mad Mad
    اسيرة الصمت

رد: ليه...

مُساهمة من طرف اسيرة الصمت في الخميس يوليو 01, 2010 1:57 pm

اولا اشكرا يا غالية على موضوعك ودى اسئلة صحيحة مائة فى المائة وانا هقول ردى وارجو من الجميع الرد على الموضوع
    1-ليه ديما البنت لما يشفوها مشية فى الشارع بليل يقولوا عليها مش مؤدبة مع ان ممكن تكون مؤدبة جدااا بس مضطرة تعمل مشوار ولا حاجة ومضطرة تخرج فى الوقت دة ليه ليه....بصى يا قمر البنت مش يخرج من البيت بعد العشاء لوحدها خلاص مهما كان المشوار ولو مشوار لازم تاخذ اخوها او اختها بس بستحسن اخوها لان غلط الخروج للبنت لوحدها بليل

2-ليه مثلا لما بنت تضحك ضحكة علية مثلا اوبصوت معين يقولوا قليلة الادب ومش محترمة مع ان انا اعرف بنت صوت ضحكتها وحش شوية لأ شويتين ومع ذلك مؤدبة ومحترمة جدااا بس هية قلتلنا ان هية وخدة الضحكة دى من ماماتها ليه ليه ...

لان صوت المراءة عورة ودينا الاسلامى نهانا عن كدة ولو دة صوتها او ضحكتها تحاول انها توطيها شوية لان معروف لو البنت ضحكت ضحكة وحشة فى الشارع او صتها على فى الشارع تبقى البنت دى مش مؤدبة ماشى

3-ليه ديما لما البنت تحب تبئة قليلة الادب مع ان الحب دة ممكن يكون حب شريف طب انا خالتى الصغيرة كانت بتحب واحد ومع ذلك معملتش حاجة غلط ولا راحت زى البنات اللى مش محترمة وقالتله على حبها وحبها هوة كمان من غير ما يعرف انه بيحبها وفعلا اتجوزا وعندهم 3 بنات زى الشربات وعمره ما فكر فى يوم يضربها زى بقيت الرجالة اللى مش محترمة ليه ...
    يا بنتى مفيش حاجة اسها حب غير حب الله وحب ماما وبابا وبس ولو فية حب من النوع الى انت بتقولى علية والله انا مش اعرف عنة حاجةماشى المهم احنا فى السن دة نركز فى دراستنا وبس وحب الاصدقاء وماما وبابا وطبعا بحب الله

4-ليه ديما بنعمل الف حساب وحساب لكلام الناس انا كنت قبل الاجازة دى بظبط مش عملة اى حساب لكلام الناس لغايت لما حسا انى فى نظرهم وحشة ومع ذلك مكنتش بعمل حاجة غلط ليه ليه ...
    البت ماهى غير سمعة امام الناس وطبعا لابد من احترام الكبير واراء الاخرين ولازم نعمل حساب الناس لان دة مجتمع احنا عيشين فية مع ناس مش لوحدنا

ارجو ان الرد يكون افادك بحاجة ويكون وصل بالصورة الى انا عوز يوصل بيها وارجو مرة ثانية من جمبع الاعضاء الرد لانة موضوع مهم ومهم

فتاه بنص عقل

مُساهمة من طرف فتاه بنص عقل في الخميس يوليو 01, 2010 2:36 pm

مع خالص احترامى الكبير لااسيرة الصمت حبيبتى العسل

وتأيدى لرائيها

اانا شايفه ان الاجابه فى كلمتين او كلمة بس

""""""" اسمها بنت """"""

التوقيع
    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
    جنة

ليه...

مُساهمة من طرف جنة في الجمعة يوليو 02, 2010 4:03 am

هدية برد : كنز جنان روعة مشكورة يا غالية الاجابات مقنعة جدااااااااااا بس فى حاجة كمان انتى بتقولى ان مهما كان اسمها بنت طيب اشمعنا ديما بيفرقوا بين البنت والولد هتقوليلى عشان هية بنت بردك هقولك رد مش مقنع اطلاقا
    جنة

مُساهمة من طرف جنة في الجمعة يوليو 02, 2010 4:06 am

بس تعرفى ممكن affraid confused confused confused
    جنة

ليه

مُساهمة من طرف جنة في الجمعة يوليو 02, 2010 5:09 am

حبيبة قلبى لسة مردتش علية بردك Evil or Very Mad confused confused

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس فبراير 22, 2018 1:04 pm